Pak klachten slim aan
Weet jij hoeveel klachten jouw bedrijf per maand ontvangt, waar die zich het meest voordoen en wat het je allemaal kost? Met de Klachtenbeheer-module van MultiPress hou je het overzicht, krijg je de kans om te leren uit fouten en jouw vertrouwensband met de klant te herstellen.
Vraag jouw MultiPress demo aan
Door klachten centraal te beheren, creëer je met MultiPress de mogelijkheid om ze niet alleen snel en correct af te handelen maar ze ook inzichtelijk te maken. Elke klacht wordt centraal geregistreerd op order- en klantniveau en voorzien van gegevens zoals onder andere de soort klacht, op welke afdeling en op welke datum. Je kan de geregistreerde klachten filteren op deze gegevens.
Daardoor krijg je een helder beeld van de problematiek: waar komen klachten veel voor, waar worden ze veroorzaakt, hoe worden ze opgelost en welke kosten gaan daarmee gepaard? Net die evaluaties op verschillende niveaus stellen je in staat passende maatregelen te nemen en gerichte investeringen te doen om de faalkosten effectief te doen dalen.
In deze module krijg je een overzicht van alle klachtenfiches ingevuld in het VIS-systeem of via het order. Je kan hier een kostenlijst printen met de totale kosten. Het is ook mogelijk elke klacht apart te overlopen en te printen. Van hieruit kan je deze klachtenlijst exporteren naar een ander programma zoals Excel.
- Inzicht en controle: centraal beheer van klachten maakt een systematische aanpak van de oorzaken mogelijk
- Betere marges: met passende maatregelen en gerichte investeringen verlaag je effectief de faalkosten
- Tevreden klanten: klachten correct oplossen en vervolgens effectief voorkomen vertaalt zich in een grotere klanttevredenheid