Factuurbeheer
QuoJob biedt u uitgebreide mogelijkheden naar het beheer en opvolging van verkoop- en aankoopfacturen. De verkoopfacturen worden aangemaakt op basis van aanwezige orders en geregistreerde uren, materialen en aankopen. Dit betekent dat u bij de opmaak van de factuur onmiddellijk ook een analyse krijgt van hoe een project verlopen is.
Het factureren van de diverse zaken is slechts een paar muisklikken. De aangemaakte factuur kan dan per mail verstuurd worden. Het spreekt voor zich dat er een automatische opvolging en rapportage is van de openstaande facturen. Indien nodig kan u via een herinneringslijst betalingsherinneringen sturen naar alle klanten die nog openstaande facturen hebben.
Inboeken aankoopfacturen
De aankoopfacturen worden ingeboekt en dankzij de link met de bestellingen worden deze toegewezen aan het desbetreffende project. Op deze manier worden alle kosten overzichtelijk bijgehouden en heeft u een sluitende analyse van elk project. De kans dat een aankoopfactuur tweemaal de kassa passeert is uitgesloten, de kans dat een nog niet ontvangen aankoopfactuur roet in het eten gooit omdat u daardoor vergat een stuk te factureren naar een klant is ook uitgesloten. Het betalingsbeheer van de aankoopfacturen binnen QuoJob is eveneens geautomatiseerd.
Export naar boekhouding
Verkoopfacturen, aankoopfacturen, herinneringen en het beheer van terugkerende prestaties zoals onderhoudscontracten, hosting... worden in één enkele module gecentraliseerd om te allen tijde een correct overzicht te behouden. Al deze verkoop- en aankoopfacturen kunnen via onze financiële convertor geëxporteerd worden naar uw boekhoudpakket. Hierdoor dient u de zaken geen tweemaal in te boeken. De ervaring leert ons dat men dankzij deze mogelijkheden sneller en efficiënter factureert. Iets wat uw bedrijf zeker ten goede komt.
Rappelbeheer en opvolging
De tijd om bank te spelen voor klanten is al lang voorbij! Iedere ondernemer weet dat een snelle en gedegen betalingsopvolging een must is om een bedrijf financieel gezond te houden. Bovendien zal de betalingsopvolging van uw leveranciers er de komende jaren ook niet malser op worden.
Terugkerende Prestaties
Afrekenen van hosting, supportcontracten, maandelijkse fees, jaarlijks vaste bedragen,... elk bureau wordt er wel mee geconfronteerd en dit vraagt vaak heel wat tijd en organisatie.
Voorschot-, pro forma, tussen- en eindfacturen
Met QuoJob kan u onder andere:
- Door middel van een pulldownstructuur uw soort factuur kiezen
- Alle facturatie binnen één project nauwgezet bijhouden
- Gemakkelijk de openstaande bedragen raadplegen bij elke facturatie voor een zelfde klant
- Factureren volgens het systeem 30% - 40% - 30% en bijgevolg een deel- of voorschotfactuur maken
- Pro forma facturen aanmaken alvorens echte facturen op te maken om creditnota's te vermijden of medewerkers te ontlasten
- Facturen precies visualiseren zoals uw offertes werden voorgesteld
- 90% van uw tijd besparen door het efficiënt gebruik van de analyses en rapportering en/of betalingsopvolging