Strategisch aankoopbeheer

De rendabiliteit van een order begint bij efficiënt en strategisch aankoopbeheer.

  • Welke onderaannemer biedt mij de beste prijs?
  • Hoe is deze opgebouwd?
  • Welke prijsoffertes ontbreken nog?

Met MultiPress wordt het aankoopproces optimaal gestuurd zonder kosten en opbrengsten uit het oog te verliezen. Qua automatisering is aan alles gedacht om zonder tijdverlies de foutenlast tot nul te herleiden. Na de keuze van een offerte wordt automatisch een bevestigingsdocument gestuurd naar de respectievelijke leveranciers. De directe voorraadlink zorgt voor een extra controle bij het inboeken van de zendnota’s. Een goedgekeurde offerte genereert automatisch de aankooporders. Na ontvangst van de aankoopfacturen kunnen de aantallen en prijzen vergeleken worden met de initiële bestelling. Er wordt maximaal tijd bespaard, de kans op fouten is nihil en uw budget/ rendement wordt voortdurend gevisualiseerd.

Voordelen

  • Aankoopfacturen onmiddellijk doorsturen naar boekhouding via financiële link
  • Controle op elk tijdstip van niet-bestelde goederen en diensten
  • Bestelling online gekoppeld met bepaalde leveranciers Foutieve en/of dubbele aankoopfacturen zijn onmogelijk 
  • Aankooprapporten bieden een betere onderhandelingspositie bij toekomstige bestellingen 
  • Samenwerkingsverbanden tussen verschillende MultiPress-bedrijven zijn eenvoudig te beheren
  • Online grondstoffencatalogi bieden de meest actuele prijzen en technische informatie 
Strategisch aankoopbeheer