Drukkerij Hengen
MultiPress, niet ‘zomaar’ business software
Stel je voor: je hebt een goed draaiende drukkerij, er wordt dag in dag uit zeer hard gewerkt om uitmuntende kwaliteit te leveren voor de vele klanten. Imprimerie Hengen, bestaande uit een dertigtal personeelsleden, is zowel actief in de digitale- als in de offsetdruk en heeft een machinepark staan om u tegen te zeggen. Bij veel en excellent werk hoort dus ook ordentelijke business software. Maar daar knelt het schoentje …
Het bedrijf uit Luxemburg werkt namelijk al een aantal jaar met Print+ en gedurende de jaren is de software geëvolueerd, maar constateert men dat bij MultiPress de achterliggende organisatie sterker is meegegroeid. Naast software wil men ook begeleiding in de herorganisatie van het bedrijf, en daar zit nu net het verschil. Net zoals het spreekwoord ‘In nood kent men zijn vrienden’ wordt de kwaliteit en kracht van een softwareoplossing doorgaans afgemeten aan de support achteraf. Ook het samenwerken met bestaande software is een belangrijke factor en wordt nogal eens over het hoofd gezien. MultiPress brengt soelaas. En meer …
Implementatie en opleiding, twee handen op één buik
MultiPress wordt niet lukraak geïnstalleerd. Aan de installatie gaat een grondige analyse van de bestaande werkwijze vooraf. Daarna worden noden en wensen van alle werknemers plus de parameters van het aanwezige machinepark vastgelegd. In het geval van Imprimerie Hengen was bijvoorbeeld de vlekkeloze compatibiliteit met het huidig boekhoudsysteem, Sage BOB 50, een conditio sine qua non. Het bedrijf wil namelijk via een simpele link kosten en rendabiliteit kunnen opvolgen. Geen probleem voor MultiPress.
Tevens wijst onderzoek uit dat gebruikers gemiddeld slechts 30% van willekeurige software gebruiken als er geen doorgedreven opleiding aan te pas komt. Daarom krijgt elke medewerker een grondige opleiding om alle facetten van het programma onder de knie te krijgen. Achteraf worden zowel de medewerker individueel als de opleiding zelf geëvalueerd. Als er meer inzat, dan wordt de opleiding gewoon opnieuw gegeven. En opnieuw … totdat beide partijen 100% tevreden zijn. Want pas dan kan kennis van zaken gegarandeerd worden!
Nazorg, niet simpelweg een leeg begrip
Dus dan heb je die spiksplinternieuwe business software. Het neusje van de zalm, als het ware. Maar zoals met elke wagen, hoe goed de kwaliteit ook, draait er al eens een wiel af. Want bij elke gebruiker komt er vroeg of laat een specifieke praktijkgerichte vraag, hoe volledig de opleiding ook was. En dan is het primordiaal dat met de spreekwoordelijke druk op de knop iemand klaarstaat om zo snel mogelijk de plooien glad te strijken en eventuele problemen kordaat weg te werken. De helpdeskmedewerkers van Dataline Solutions zijn dan ook vakmensen die niet alleen hun eigen maar ook de branche van de klant kennen, ze spreken de taal en kennen het project door en door. Ze hebben het namelijk, als gevolg van een doordachte uitwisseling van kennis tussen de projectmanagers en de serviceafdeling, op de voet gevolgd. Ze staan bijgevolg nooit voor verrassingen en zo ook de klant niet.