Comma merkenmarketeers

 

"Tijdsbesparing, rust in de organisatie, een verminderde kans op fouten en consequente opvolging van de verschillende klantendossiers."

Door samen met u stil te staan bij de strategie van uw onderneming en na te denken over uw bedrijfscommunicatie komen we tot een toekomstgerichte en duidelijke positionering. Doelstellingen omzetten in resultaten, daar gaan we voor. We vertrekken steeds vanuit de merkessentie en zorgen voor de coördinatie van alle communicatiemiddelen.

Om een sterk merk op te bouwen moeten alle huisstijlelementen goed op elkaar zijn afgestemd. Vormgeving staat ten dienst van het uitstralen van de juiste waarden en het bespelen van de juiste doelgroep. Een flinke portie creatieve communicatie zijn de startpunten voor een goede communicatiemix.

comma, merkenmarketeers is een full service bureau, een communicatiebureau en marketingbureau met een meer dan gezonde interesse voor interactieve communicatie en marketing. Vanuit uw merkenmodel verzorgen wij creatieve concepten, reclamecampagnes, copywriting, animatie, illustratie, fotografie, opmaak, emailcampagnes en dynamisch webdesign."
Greetje Demuelenaere (zaakvoerder): "We zijn specialisten op het vlak van merkenmarketing, creatieve communicatie, krachtige websites en storytelling.

"Voor 2008 maakten we onze offertes op aan de hand van een zelf ontwikkeld xls-platform. Aangezien we tussen 2004 en 2007 vooral als marketingconsultants aan de slag waren, vormde dit op zich geen probleem. Het ging telkens om grote jobs voor een aantal vaste klanten. Naar mate ons bedrijf en onze klantenportefeuille groeiden, bleek dit systeem op den duur echter niet langer houdbaar."

"De belangrijkste reden waarom wij de overstap naar QuoJob maakten, was om meer lijn en structuur in onze facturatie te krijgen. Hierbij gingen wij bewust op zoek naar een systeem dat voorzien was op ons eigen groeiscenario."
"Dirk Deroo was al een persoonlijke vriend en hij kon ons ook op professioneel vlak overtuigen om met QuoJob in zee te gaan."

"Het was meteen duidelijk dat QuoJob alle functies waar wij als bedrijf naar op zoek waren integreerde in één pakket, van klantenbeheer, over opmaak van offertes, tot feitelijke facturatie. Ook de planning van onze interne workflow verloopt vandaag via QuoJob, "

"In een eerste fase gebruikten wij het pakket hoofdzakelijk voor de financiële kant. Hierdoor was ik eigenlijk zelf lange tijd de enige gebruiker. Naarmate wij als bedrijf groeiden, moesten ook onze Office Manager en interne planner met QuoJob aan de slag. Het aanleren van de nodige vaardigheden verliep vlot in samenwerking met Dataline Solutions en zij beheersten het programma dan ook beiden al na slechts twee opleidingssessies.

De implementatie van het pakket in onze dagelijkse werking verloopt zeer vlot. Al moet ik wel zeggen dat de opties omtrent planning niet evident zijn. Een ander obstakel schuilt in de tijdsregistratie. Het was niet eenvoudig om de teamleden mee op de kar te krijgen en ze consequent hun tijdsregistratie te laten bijhouden, hoofdzakelijk omdat ze lang de toegevoegde waarde hiervan niet inzagen. Wij bevinden ons momenteel echt op een scharniermoment hierin."

"De winst ligt voor ons vooral op vlak van tijdsbesparing, rust in de organisatie, een verminderde kans op fouten en consequente opvolging van de verschillende klantendossiers. Opmaken van offertes en facturen verloopt zeer vlot. Van de overige elementen kan ik nog niet echt zeggen dat deze ons rust bezorgen. Dan gaat het vooral over tijdsregistratie en planning. Wij beseffen dat wij in het groeiscenario dat wij doormaken tot de onvermijdelijke groeipijnen behoort. Maar een degelijke begeleiding hierbij kan van goudwaarde zijn. Onlangs kregen wij hierover bij Dataline Solutions een extra mini-opleiding. Vooral onze planner stak had hier zeer veel aan en dan vooral omdat wij - in tegenstelling tot bij de klassieke opleiding - van duidelijke verwachtingen en doelstellingen vertrokken waren. We kregen heel wat uitleg over ervaringen van andere bureaus, wat ons hielp om onze eigen keuzes te maken. Hierdoor kan je sneller evolueren en sneller een volgende stap releasen i.p.v. constant in testzone te blijven."

"Als ik een tip mag geven: ik denk dat het belangrijk is dat DataLine nog meer in de huid van de klant moet kruipen om zo technieken en tips uit de praktijk te identificeren. De klanten kennen het programma door en door. Het blijft belangrijk om basisprincipes aan te leren, maar als QuoJob werkelijk tijd moet besparen, rust moet brengen, kans op fouten moet verminderen,... dan kan dit enkel als er meer opleidingen op maat van specifieke klanten gegeven wordt."

Comma - Merkenmarketeers
Torhoutsesteenweg 409
8210 Zedelgem

www.merkenmarketeers.be

Specialiteit: Webdesign
Provincie: West-Vlaanderen
Werknemers: 10
TrendsTop: 155
QuoJob: °2008