De optimale indeling van jouw kapvormen in MultiPress
Veel printbedrijven kampen met hetzelfde probleem: bij impositie zorgen kapvormen telkens dat je weg moet van een dynamische indeling bij de impositiefase in het printproces. Bij printproducten met een onregelmatige vorm – denk bijvoorbeeld aan doosjes of etiketten – is het een hele uitdaging om zoveel mogelijk van deze producten te combineren op een drukvel. En die slimme combinatie is juist gunstig want want hierdoor heb je minder drukvellen nodig en de productietijd wordt verkort. Ook treedt er minder materiaalverlies op en dat bespaart, zeker bij de vaak dure substraten, aanzienlijk op de kosten.
Met deze geavanceerde calculatietechniek kan je jouw kapvormenbibliotheek beschrijven in MultiPress. Dit laat je toe om jouw impositieschema beter voor te bereiden voor productie en je berekent er vlot de prijs mee van speciale kapvormen bij zowel digitaal, offset als rotatiedrukwerk.
Vraag jouw MultiPress demo aan
Met MultiPress bereken je vlotjes kost en productietijden van jouw printopdracht. De calculatiemotor van MultiPress berekent de platen, de inkt en de insteltijden voor elke opdracht. Hierbij houdt MultiPress rekening met de verwachte productiesnelheid (afhankelijk van de inktbezetting per drukvorm) en de benodigde inschiet. Bij twijfel over de gekozen drukpers of indeling, zal MultiPress de prijsgunstigste combinatie berekenen en herberekenen voor alle vergelijkende combinaties tot de meest voordelige productiekost.
- Meer orders in minder tijd: het geautomatiseerd samenvoegen onregelmatige vormen (soms zelfs van meerdere opdrachten) op een drukvel vereenvoudigt de volledige orderstroom enorm, met minder orderwissels en een efficiënte productiecapaciteit
- Minder materiaalverlies, lagere kosten: de productie van combinatieorders vergt minder drukplaten en verlaagt de hoeveelheid papier of substraat die bij orderwissels verloren gaat. Alle deelorders profiteren mee van deze voordelen
- Scherpe prijzen, betere marges: de besparingen in tijd en op kosten laten toe scherpere offertes uit te brengen of ruimere marges te creëren