Gevaert Graphics
Gevaert Graphics is eigenlijk een all-round speler met een sterke knowhow op het vlak van creatieve communicatie. Het ontstaan van ons bedrijf gaat heel ver terug, in 1964, exact 50 jaar dus. Gevaert werd toen opgericht als gewoon algemeen grafisch bedrijf waarbij ontwerp altijd wel heel belangrijk geweest is. Maar het eigenlijk ontstaan van Gevaert Graphics dateert van 1993 toen de drukkerij-activiteiten en de ontwerpactiviteiten opgesplitst werden in 2 vennootschappen.
Wij zijn actief in heel verschillende sectoren maar er zijn toch 2 zaken die er een klein beetje uitspringen bij ons. Custom media: wij maken heel veel magazines, ledenbladen, voor bedrijven, verzekeringsmaatschappijen, toeristische sector ook. Een tweede belangrijke pijler is toch wel is corporate identity en corporate branding.
Archaïsch vs efficiënt
Wij hadden een soort papieren QuoJob avant-la-lettre. We hadden bijna alle elementen die vandaag in QuoJob zitten, maar op een erg archaïsche manier. Vandaag werken we op een veel efficiëntere manier, verloopt alles geautomatiseerd en hebben we eigenlijk gedurende het volledige traject een perfect overzicht van waar het staat met de job.
Rust en zekerheid
Een van de belangrijke voordelen van QuoJob is de rust die het ons geeft, de zekerheid dat er geen fouten meer gebeuren. Van zodra iemand binnenkomt, de telefoon rinkelt, er wordt een offerte gevraagd of er wordt een bestelling geplaatst... wordt er een job geopend in QuoJob en weten wij dat die offertevraag of bestelling in feite niet meer kan verdwijnen, niet meer kan verkeerd geplaatst worden. We hebben de rust en de zekerheid dat ieder order het traject volledig zal doorlopen en dat alles onder controle blijft.
Permanent toegankelijk
De communicatie tussen de medewerkers is er ook een stuk op vooruit gegaan omdat iedereen ten allen tijde zicht heeft op de job. Wanneer medewerkers buitenshuis zijn hoeven zij niet meer te wachten tot wanneer ze terug binnen zijn of moeten ze niet telefoneren om de status op te vragen van een bepaalde job. Iedereen heeft permanent toegang tot QuoJob en kan op die manier vrij snel en accuraat de nodige informatie consulteren.
Projecten en jobs
De mogelijkheid in QuoJob om bepaalde jobs samen te brengen, te clusteren in een project, is voor ons ook heel interessant. Wij werken vaak met langlopende opdrachten, bvb. voor projectontwikkelaars waarbij we een stad-site of een stadsuitbreidingsproject gaan ondersteunen, marketingondersteuning gaan bieden. Op die manier kunnen we eigenlijk heel dat project kaderen in een QuoJob-project en al die subjobs daaraan toekennen en hebben we een duidelijk overzicht.
Gedetailleerd en overzichtelijk
Toen we QuoJob voor het eerst gebruikten hebben we direct ervaren dat het een leuke en professionele manier was om offertes te maken. Maar niet alleen bij offertes, ook als wij bvb. een rapport opstellen of een detaillering aan een klant geven van een tijdsregistratie, tijdsgebruik, langlopende projecten, evenementen...: Waar zijn de kosten? Waar is er het meeste tijd in gekropen? Kunnen we iets verbeteren in de toekomst? Kunnen we onze samenwerking versterken? Kunnen we zaken vermijden? Bij een debriefing na een project zijn de klanten dus wel bijzonder onder de indruk van de verslagen en rapporten die we kunnen voorleggen aan de hand van QuoJob en de opbrengst die we daar kunnen maken.
Partner in verdere groei
Als we kijken hoe we vandaag QuoJob gebruiken, en wat dat de mogelijkheden nog zijn, kunnen we wel nog een stuk meegroeien met QuoJob. Ik denk aan de snelheid waarmee QuoJob ontwikkelt, nieuwe features vrijgeeft... en dan denk ik dat we echt wel garanties hebben voor de toekomst dat QuoJob zal meegroeien met ons en altijd aan onze noden zal voldoen.