Dechmann Communication
Dechmann Communication is een full service communicatieagentschap, actief in het Groothertogdom Luxemburg en omstreken. Met ons 20-koppig team bieden we alle services: ontwerp, creatie, productie, maar ook reservering en planning voor de mediadragers. Omdat we zo multidisciplinair zijn, kunnen we onze klanten alle communicatie- en marketingservices bieden in alle economische sectoren: het bankwezen, de telecommunicatie, de autosector, de handel en de industrie.
Vorige werkmethode
Zoals veel bedrijven werkten we vroeger met Excel en Word. Dat gaf veel dubbel werk en was moeilijk op te volgen tot aan de facturering. Daarom moesten we overstappen op een software die alles kon centraliseren.
Drie belangrijke punten
We kozen voor deze software om drie redenen. De software is specifiek voor agentschappen. Er is een module voor mediaplanning, een van onze belangrijkste activiteiten en fundamenteel voor onze evolutie. Tot slot werkt het programma in een webomgeving, d.w.z. zonder computerinfrastructuur of onderhoud, en overal toegankelijk. Dat waren voor ons de drie doorslaggevende factoren.
Alles in één tool
De software biedt in één tool alles wat we nodig hebben om te functioneren: van het eerste contact en de offerte in het CRM-gedeelte tot aan de facturering en de betaling. In een enkel programma kunnen we de activiteit van het bedrijf volgen. Met de module voor mediaplanning kunnen we onze volledige planning centraliseren, en hebben we niet langer verschillende Excels nodig. Daarmee winnen we veel tijd in het dagelijkse beheer van bestellingen, aankopen en reserveringen. Ook de facturering gaat bijna automatisch.
Snelle implementering
De installatie, opleiding en opstarting gingen redelijk snel. We hebben de knoop doorgehakt in juni 2012. In de zomer hebben we onze gebruikers 2 of 3 opleidingen gegeven. Dat volstond want het systeem is gemakkelijk en snel te leren. In september zijn we al aan de slag gegaan. De volledige implementering van het systeem ging dus erg snel.
Constante vooruitgang in de toekomst
Sinds enkele maanden werken we ook met de module voor taakplanning. Daar willen we ons verder in verdiepen om onze organisatie en interne en externe middelen beter te kennen.
Onze toekomstwens is uiteraard onze klanten zo goed mogelijk te dienen en ons klantenbestand uit te breiden. Daarom is QuoJob een erg interessante tool, waarmee we ook in de komende jaren kunnen blijven groeien.