Control Cockpit: de orderbegeleider 2.0

10 Mar 2021

Control Cockpit: de orderbegeleider 2.0

Met de steeds krapper wordende winstmarges is het zaak dat elk aspect van de workflow 100% gesmeerd loopt. Want weet je waar vaak al het verschil wordt gemaakt tussen een winstgevende of verlieslatende opdracht? Bij de ‘job entry’, de instroom van een opdracht in de workflow. Elke orderbegeleider in een printproductiebedrijf weet dat het daar vaak al misgaat. Maar hoe kan dat? We sommen een aantal redenen op waarmee je regelmatig tijd en dus ook geld verliest:

1. Onvolledige jobs gaan (toch) in productie

Een brochure waarvan de cover nog volgt, een beursstand waarvan enkele wanden ontbreken, taalversies die nog gefinaliseerd moeten worden, … Prepress en productie staan klaar en de ruimte is nu voorzien in de planning. Starten dan maar? Een werkwijze die verdedigbaar is om persstilstanden te vermijden, maar vaak levert het achteraf fouten of onnodig coördinatiewerk op. En dan hebben we het nog niet eens gehad over last-minute wijzigingen …

2. Wat zit waar …?

In de communicatie tussen klant en orderbegeleider kan al eens iets verkeerd gaan. Tijdens de levering van de gewenste bestanden, bijvoorbeeld. Want hebben die het afgesproken formaat en/of pagina’s? Hebben ze het gewenst dpi, …?

Veel orderbegeleiders moeten jongleren met informatie die op verschillende plaatsen in de administratie te vinden is. Met als gevolg dat er tijd verloren gaat in opzoekwerk en de foutmarges drastisch stijgen: oplages die niet kloppen, verkeerde dragers, … met onnodige kosten tot gevolg. Want met een deadline die je in de nek hijgt, is een gestructureerd bestandsbeheer een absolute must!

control-cockpit

 

We namen deze frustraties ter harte en introduceerden de Control Cockpit

De Control Cockpit zorgt dat er een betere link ontstaat tussen administratie en prepress/productie. Het is dé ultieme controletool waardoor degene die het bestuurt als het ware een soort ‘Orderbegeleider 2.0’ wordt.

Alles vertrekt met de aanmaak van een order. Eens de job in MultiPress aanwezig is, komt er een ‘dialoog’ met de klant op gang. De klant beheert vanuit een ‘secured’ omgeving de bestelling en de bestanden. De ‘Orderbegeleider 2.0’ reageert vanuit de Control Cockpit, om zo volledig gecentraliseerd te oordelen of deze job klaar is voor productie.

Van hieruit voert de orderbegeleider alle checks uit tot – letterlijk! – alle controlelampen van rood op groen springen. Tot slot wordt de job naar productie verzonden, zodat prepress, productie en eventueel de afwerkingsafdeling de exacte en volledige informatie krijgen om de job op te starten en op te volgen.

 

Conclusie

De Control Cockpit automatiseert en verlegt de probleemdetectie bij het aanleveren van files naar de administratie in het voorbereidende gedeelte van het productieproces. Dit voorkomt problemen in de planning en met de uitvoering van printopdrachten, waardoor onnodige kosten voor jou of je klanten vermeden worden.

Bovendien is de Control Cockpit interface zo opgevat dat je in één oogopslag ziet welke facetten van een opdracht afgewerkt zijn en welke niet.

Wil je zien hoe de MultiPress Control Cockpit werkt? Bekijk hier de video.

Wil je de Control Cockpit in werking zien en ontdekken hoe ook jij een ‘Orderbegeleider 2.0’ wordt. Vraag dan vandaag nog de gratis demo aan!

Ontdek Control Cockpit live