BrinkOmega VanPoecke
Hoe MultiPress alle administratieve beslommeringen wegneemt
BrinkOmega VanPoecke staat voor inspireren, faciliteren en realiseren oftewel “Passion for paper finishing”. Daar kruipt tijd in. Veel tijd. Tijd die ze niet hebben voor administratie. Voor BrinkOmega VanPoecke moet dan ook elk facet van de administratie bereikbaar zijn na enkele muisklikken. Zo kunnen ze al hun tijd spenderen aan inspireren van hun klanten. MultiPress neemt hen namelijk alle praktische beslommeringen én bijhorende vertragingen uit handen. Van offerte tot factuur.
MultiPress spreekt de taal van de klant
BrinkOmega VanPoecke is een moderne en vooral innovatieve grafische onderneming. Ze profileren zich als ideeënleverancier en hun toegevoegde waarde is het bedenken en produceren van opvallende, creatieve en responsverhogende producten. Door gebruik te maken van de nieuwste machines is het bedrijf uit Houten in staat om van drukvel tot eindproduct in één machinegang te produceren. Dat bespaart kosten. Hun klanten zijn vooral te vinden in de B2B-sfeer, zoals vormgevers, ontwerpbureaus, reclamebureaus, drukkerijen en uitgeverijen.
In 2009 start BrinkOmega VanPoecke een onderzoek naar een nieuw MIS-systeem. Doelstelling: één systeem voor de volledige interne administratieve workflow. Van offerte, order, facturatie tot urenverantwoording. Bij hun zoektocht komen ze in contact met meerdere MIS-toepassingen, dus ook MultiPress. Die laatste sluit uitstekend aan bij de bestaande interne processen. De ontwikkelaars van MultiPress komen namelijk zelf uit de grafische industrie en bieden oplossingen om knelpunten te voorkomen. Ze spreken dus de taal van de klant.
Eenduidige prijsstelling
Alle vouwslagen en draaisnelheden staan nu in draaitabellen bij de juiste machine en kunnen bij het calculeren gekozen worden. Zo ontstaat er een eenduidige prijsstelling, onafhankelijk wie de calculatie maakt. Vroeger gebeurde dat met een apart softwarepakket met daarnaast rekenen in Excel, dus twee systemen. Alle draaisnelheden moesten zelf bedacht worden. De uitkomst uit Excel werd handmatig in het softwarepakket ingebracht waarna de offerte geprint kon worden. Achteraf gezien erg omslachtig en de kans op fouten was zeer groot.
Nu kan er snel gereageerd worden op vragen van klanten, want alle gegevens staan overzichtelijk in één systeem. Bij aanmaak order en ingeven van de afleveraantallen kan de factuur meteen gemaakt worden. MultiPress biedt de mogelijkheid om met vaste prijzen voor projecten te werken en deze vast te zetten. Erg handig bij terugkerende opdrachten.